“Deelnemers aan mijn trainingen vertellen me achteraf vaak dat ze ervan hebben genoten dat de trainingen zo interactief, toegankelijk en op maat gemaakt zijn. Mensen vinden het fijn om met elkaar te sparren onder goede begeleiding, ideeën uit te wisselen terwijl ze meer leren over communiceren binnen een team, of elkaar op een andere manier te leren kennen.

Vooral hoogopgeleide professionals zijn blij dat ze, ondanks hun uitgebreide kennis en achtergrond, toch ruim voldoende leren bij mijn trainingen. Dat vind ik zelf ook erg belangrijk. Ik luister graag goed naar de hulpvraag, bied trainingen op maat en voeg een flinke dosis humor, ontspannenheid en no-nonsense toe. Erg fijn om te horen dat de deelnemers zo tevreden zijn, voor, tijdens en na de trainingen. En dat ze mijn trainingen zelfs aanraden aan hun collega’s”


Ervaring van een tevreden klant:

“Als beroepskracht, werkzaam als vrijwilligerscoördinator voor een gemeente, kwam ik in mijn vakgebied met trainingen niet veel verder meer. Het aanbod aan trainingen was groot maar qua inhoud beperkt,  omdat wij uit willen gaan van de nieuwste inzichten met betrekking tot het werken met vrijwilligers. Een professionelere aanpak. Het volgen van genoemde trainingen sloot niet aan bij hetgeen waar wij mee bezig zijn. 

De training die ik bij Eveline van Bogaard Trainings Design volgde was echter zeer innovatief. Bovendien bewerkstelligde ze veel contact tussen de deelnemers wat het nog interessanter maakte. Het werken met een trainingsacteur maakte het helemaal mooi compleet. Daarom hebben we Eveline nu ingehuurd voor een aantal workshops.”

 

Opleidingen en ervaring

Eveline Bogaard heeft veel ervaring met het werken met professionele en vrijwillige leidinggevenden, vaak hoogopgeleid, binnen Groene Teams en Zorg & Welzijn. 

“Wat me zo aantrekt aan werken met mensen die in de natuur werken?

De natuur is fijn, heerlijk om in te vertoeven. Lange wandelingen met mijn hond. Ik wil het beschermen en voel een dringende behoefte me daar druk over te maken. Ik word rustig van natuur, laad me op en begrijp 100% wat de werkers in de natuur daar te zoeken hebben.

In de zorg heb ik zeer veel ervaring. Van mijn eerste baantje als ziekenhuisreceptioniste, via diverse functieafdelingen, praktijken en instellingen in Nederland en Zwitserland, vele opleidingen en uiteindelijk ben ik afgestudeerd als medisch socioloog. Ik ben beleidsmedewerker geweest en heb een directeursfunctie vervuld bij een patiënten/consumentenorganisatie. 

Ik kan wel zeggen dat ik de gezondheidszorg en welzijn heb doorgrond. En nog steeds fascinerend vind. Mensen die werken in gezondheidszorg en welzijn bijstaan in hun leerproces het nóg beter te gaan doen, zich te ontwikkelen, zich daarbij prettig te voelen en vooral de output niet uit het oog verliezen. Waar en voor wie doen we het? Die staat op nr. 1.”



Drs. Eveline Bogaard schreef diverse stukken over onder andere Continue Feedback (link) en Bredere Vrijwillige Palliatieve Zorg. In haar beleid, advies en trainingen werkt zij toe naar zelfstandige en zelfsturende team, altijd op het gebied van communicatie.

 
 

Opleidingen Eveline Bogaard

2002  Module Gezondheidsrecht,  Universiteit van Amsterdam, diploma

2001  Cognitieve Gedragstherapie en groepsgedragstherapie, RINO Amsterdam,                     diploma’s

 
 
 
 

1997  Doctoraal Sociologie van Verzorging en Beleid, (Drs) Universiteit van Amsterdam, diploma

1994 Module Organisatie Advies Processen, Universiteit van Amsterdam

1994 Leraren- en trainersopleiding Gezondheidskunde/verzorging, Hogeschool Inholland, Amsterdam, diploma Gezondheidsvoorlichting en preventie,  Hogeschool Inholland, Amsterdam, diploma Psychosociaal werk, Hogeschool Inholland, Amsterdam, Getuigschrift.

 
 
 
 
 
 

 
UVA2.png
 
Hogeschool Inholland.jpg